Black and White - Kody, triki i cheaty

W Black & White nie mamy co liczyć na typowe kody, jak w innych grach. Mamy do dyspozycji jedynie "luki" znalezione przez graczy lub specjalnie przygotowane przez twórców gry.

Chowaniec może nauczyć się cudu jedzenia już na pierwszej wyspie.

Gdy będziesz na pierwszej wyspie spotkasz byłego chowańca Nemezisa, który będzie uczył twojego chowańca wielu rzeczy między innymi rzucania czarów. Właśnie wtedy możesz nauczyć swego chowańca cudu jedzenia, wystarczy, że gdy chowaniec Nemezisa stworzy cud jedzenia (po to byś go uczynił i nakarmił mieszkańców), wtedy ty uczyń go przy twoim chowańcu i tak w kółko arz sie wyczerpią cuda, wtedy wystarczy, że stworzone jedzenie wsadzisz do spichlerza i tak nakarmisz mieszkańców.

Jednorazowe cuda wody

Po tym jak wykonasz zadanie ze strąceniem kamienia na pierwszej wyspie, dostaniesz piłkę plażową, a jeśli będziesz dalej strącał kamień to za każde kolejne trafienie będziesz dostawał jednorazowy cud wody.

Tworzenie relikwi (artefaktu)

W pierwszej części Black and White masz możliwość tworzenia relikwi. Czyli przedmiotów które wielbią twoi wyznawcy i oddają im cześć. Wkońcu przedmiot napełnia się mocą i możesz przy jego pomocy zdobywać wiare wieśniaków z innych wiosek.
Tworzenie artefaktu należy zacząć od położenia jakiegoś zwykłego przedmiotu we wiosce (najlepiej przy agorze). Zazwyczaj używa się większych kamieni, ale ponieważ można je łatwo rozpołowić (a wtedy tracą swoją moc) zaleca się uzywanie czegoś trwalszego. Dobre będą "śpiewające kamienie". Po ułożeniu przedmiotu w wiosce i kilku dniowych modłach wieśniaków przedmiot powinien nabrać mocy - pojawi się na nim poświata z kolorem takim samym jak twój jako gracza i zazwyczaj pojawia się również twój symbol.
Po wykaniu artefaktu możesz go używać do zdobywania innych wiosek i do podnoszenia wiary twoich mieszkańców. Robisz to poprzez przenoszenie przedmiotu w obszary wioski i ludzi na których chcesz wywrzeć wpływ.

Dostawanie się poza swój obszar wpływu.

Ten sposób mógł chyba każdy napotkać na zasadzie własnych eksperymentów. Polega on na budowaniu agory maksymalnie daleko poza obszarem wpływu, gdzie zdążymy sięgnąć, a potem podnoszeniu rusztowania i stawianiu jeszcze dalej.

70 000 drewna lub jedzenia.

Jeśli chcesz dostac do 70 000 drewna lub jedzenia musisz najpierw załadować cud (jedzenia lub drewna) i urzyć go nad wejsciem do spichlerza (UWAGA!!! musisz szybko klikać prawym klawiszem myszy).

 


Uwaga!!! Dwa ostatnie triki działają tylko na wersji bez zainstalowanego Patcha 1.1. Producenci w tym patchu postanowili usunąć te błędy.