Black and White - Final Patch 1.1

BW Final path jest najnowszą łatką do BW. Jeżeli chcesz ściągnąć go kliknij tutaj: Patch. Plik znajduje się już na moim serwerze, więc można go ściągać bez przeszkód, z transferem też nie powinno być problemów. :)


A o to spis rzeczy dzięki niemu pozyskanych:

Zdefiniowano i poprawiono niżej wymienione problemy.

1. Chowaniec czasem blokował się i nie można nim było kierować za pomocą smyczy.

2. W piątej krainie chowaniec zostaje przeklęty przez wroga. Klątwa nie jest obecnie przenoszona z chowańcem do gier wieloosobowych.

3. Wyeliminowano problem powodujący, że przy próbie zalogowania się w Internecie czasem pojawiał się komunikat "Nieprawidłowe hasło", mimo że wprowadzane hasło było poprawne.

4. Poprawiono dwa błędy zapisu stanu gry, które co jakiś czas powodowały zawieszenie gry.

5. Chowaniec zapominał niekiedy wyuczonych informacji przy przechodzeniu między krainami.

6. Gdy gra zostanie ponownie uruchomiona, chowaniec prawidłowo zrzuca klątwę. Jeśli wczytasz "stary" stan gry, klątwa zniknie, gdy ostatni wieśniak Nemezisa przejdzie na twoją stronę, gra zostanie zapisana i wczytana ponownie.

7. Problemy powodowane użyciem SafeDiska w systemie Windows 2000 zostały poprawione.

8. Błąd wyboru w grze wieloosobowej uniemożliwiający niekiedy dołączenie do gry.

9. Serwer Lionhead działa stabilnie z łączami wszystkich dostawców Internetu.

10. Gdy wieśniak umiera ze starości, nie jest odtwarzane słowo "Śmierć".

11. Kwestia "Za chwilę inny bóg przejmie twoją wioskę!" jest wypowiada tylko wówczas, gdy opisywane przez nią zdarzenie jest bliskie.

12. Poprawiono błąd powodujący, że "uderzanie" w cud jedzenia lub drewna dawało wielkie ilości tych surowców.

13. Można ukończyć zadanie pustelnika, również jeśli chowaniec zje pustelnika.

14. Poprawiono błąd powodujący, że jeśli gracz czynił jeden z cudów o przedłużonym działaniu poza zasięgiem swego wpływu i wycofał rękę nim wyczerpała się energia zaklęcia, mógł uczynić dany cud ponownie, gdyż program nie notował ubytku wiary.

15. Dwa błędy związane z utratą synchronizacji podczas gry wieloosobowej.

16. Nie można utknąć na Bożym placu zabaw, jeśli wychodzi się za pomocą kombinacji Alt+F4

17. Chowaniec może umrzeć na skutek działania cudu zamrożenia.

18. Błąd powodujący, że wieśniacy znosili na ołtarz wielkie ilości żywności.

19. Chowaniec nie robi się bardziej zły, gdy zostanie ukarany za łowienie ryb, zjadanie zwierząt lub zboża.

20. Zredukowano naturalny pociąg chowańca do zjadania wieśniaków.

21. Chowaniec nie dostaje zaparcia, jeśli jest karany za załatwianie swoich potrzeb naturalnych.

22. Płynniejsze obracanie wieśniaków.

23. Nie można już oszukiwać umieszczając agorę w obrębie wirtualnego wpływu, a potem podnosić ją i korzystając z posiadanego wpływu przesuwać ją dalej.

24. Doradcy szybciej ostrzegają o możliwej utracie wieśniaków.

25. Usunięto błędy animacji wieśniaków powodujące niepożądane efekty wizualne.

26. Poprawiono błąd powodujący, że jeśli po ustawieniu rusztowań, gra została zapisana, a następnie wczytana, rusztowanie można było podnieść lub podzielić.

27. Potrzeba jedzenia wyznawców jest teraz bardziej proporcjonalna do poziomu głodu.

28. Błąd ładowania związany ze smyczami chowańca.

29. Rozwiązane problemy działania karty 3Dfx Voodoo Banshee(TM).

30. Poprawiono błąd związany z niewidomą kobietą w krainie 4. Jeśli gra zostanie uruchomiona po instalacji łaty, losowy błąd dotyczący skryptu niewidomej kobiety zostanie naprawiony.

 

USPRAWNIENIA

W łacie 1.1 umieszczono następujące usprawnienia gry:

1. W grze Black & White przy kolejnych wznowieniach gry możliwe jest obecnie ominięcie samouczka i/lub początkowego etapu wychowania chowańca w pierwszej krainie. Jeśli w danym profilu jest już chowaniec lub na jednym komputerze stworzono więcej profili, przy rozpoczynaniu nowej gry pojawia się okno umożliwiające ominięcie wstępu. W oknie znajdują się 4 opcje. Pierwsza pozwala normalnie uruchomić grę. Druga pozwala ominąć wstępny samouczek oraz zadania początkowe i przejść prosto do wyboru chowańca. Trzecia umożliwia ominięcie wszystkich zadań w krainie pierwszej; oznacza to, że po wyborze chowaniec automatycznie zdobywa podstawowe umiejętności, wielki chowaniec Przewodnik nie istnieje, a wir jest otwarty. Mimo to możesz spędzić w tej krainie tyle czasu, ile chcesz. Czwarta opcja pozwala zachować starego chowańca. Jest podobna do opcji trzeciej, z tym że nie wybierasz nowego chowańca - grasz dotychczasowym. Jeśli wybierzesz opcję czwartą nie mając w bieżącym profilu chowańca, automatycznie uruchomi się opcja trzecia.

2. Wciśniecie klawisza "S" w celu wyświetlenia danych wieśniaka podaje też jego płeć za pomocą cieniowania i kolorów.

3. Możliwe jest zablokowanie kanału gry wieloosobowej, aby uniemożliwić dostęp do gry obcym graczom.